Friday, March 28, 2014

الصلاه


الصلاه

 انا الحقيقه مش عارف ابدأ منين .. الموضوع دا انا عاوز اكتبه من زمان لكن مفيش حافز لكده
و المشكله انى مش اللى هنصح الناس انهم يصلوا و انا مش مواظب على الصلاه اصلا

انا والله بجد بحاول التزم فى الصلاه لكن مبعرفش .. مش عارف ليه والله 
بس انا سعات بكون قاعد و سامع الأذان و مبقومش.
كل اللى بعمله انى بقفل الأغانى لغاية ما الاذان يخلص

بس والله الواحد بيحس يشعور جميل و هو بيصلى
و اليوم اللى بتصلى فيه دا والله بتلاقى خير كتير فيه
..

و فى ناس بقى فاكرين انهم لما مايصلوش يبقو روشين..
لغاية ان فى ناس ممكن تقولك انا مصليتش بقالى سنه 
وتلاقيه بيضحك و هو بيتكلم و مش مكسوف من حاجه
..

من الآخر بجد .. والله احنا لو كلنا انتظمنا فى الصلاه هنلاقى خير كتير قوى 
و حياتنا هتتحسن كتير عن كدا
واللى حاسس ان حياته وحشه ممكن بفكر ان ربنا مبيحبهوش..
لكن دا بيكون بلاء من ربنا علشان عاوزك ترجعله و تبعد عن الطريق اللى مش كويس

No comments:

Post a Comment